Vi ses igen

Efter en trevlig resa till Alicante, med ett för oss nytt flygbolag, Brussels Airlines, landade vi i som planerat i Alicante. Vi reste från Bromma med avgång redan klockan 07 och först till Bryssel, en bekväm resa på under  två timmar. Gott om benutrymme och bekväma, breda, skinnstolar förhöjde upplevelsen, liksom det fina flygvädret.
Vacker morgon i Stockholm.

Även bytet i Bryssel gick smidigt och väntetiden var kort innan vi strax befann oss i luften igen.

Och trots mellanlandning i Bryssel så tog den totala resan lika lång/kort tid som den brukar, för att ta sig kommunalt till bromma flygplats går i sig fortare för oss än att åka till Arlanda.
Med tanke på ett bra pris, (bättre än Norwegian, SAS, och Ryan) 23kg bagage inkluderat i priset och dessutom 12 kg handbage inkluderat i priset var detta ett jättebra val.(nU hade vi endast handbagage och bara nio kg var.

Vackert där ovan molnen.

I Alicante var det varmt, +30 och vi tog bussen klockan 14 från flygplatsen direkt till Torrevieja. (Bussarna går varannan jämn timme till Torrevieja så det kan vara bra att "tajma" detta om man inte hyr bil. (Och det brukar vi inte göra...) Men vi är bra på att hitta passande flyg, annars går det bra att ta taxi, kostar ca 500 sek eller slå sig ner och vänta på nästa buss.
Vi visste att vår goa vän Anna hade varit på besök här i Torrevieja hos sina föräldrar men vi trodde hon rest tillbaka till Berlin redan i söndags. Men icke! Vi fick världens finaste överraskning när vi klev av bussen vid busstationen i Torrevieja för där står Anna och hennes föräldrar. Vilket härligt återseende! Visserligen sågs vi här i Torre i somras och har sedan dess setts ett par gånger i Stockholm. Men detta var oväntat!  Och väldigt roligt!

Kärt återseende och Anna reste till flygplatsen med den buss vi kom med. Härligt att ses igen!
(Tack Anna för fotot!)

Varmt var det och vi traskade den dryga kilometren till vår "Solskensgata". Jag kan lugnt säga att mina jeans och eccojoggingskor inte var den optimala klädseln.
Men det blev ett snabbt byte till shorts och linne....

Och fint  att ses igen; Solskensgatan, vänner och Torre

Annsoh

fina bilder! :) vad händer idag :)?

Svar: Idag blir det att njta av värmen, dock i skuggan, tillsammans med en god bok och pyssla här hemma. Middag med vänner i kväll.

Preciosa

Hej Ditte!
Bra med bekvämt flyg!! Uppskattas :)
Ja det är varmt här men nu ska det väl bli normala grader från i morgon :)
Tyvärr står det regn på tors-fred men inget att lita på.
Ha det så bra!
Hasta mañana!
P ♥

Svar: Ja, Brussels Airlines var vi nöjda med och det var första gången vi provade dem, men absolut inte den sista. Vad gäller regn så gör det inget med lite /måttligt med regn. Vi har ju tid på oss.
Hasta manana!

Comsi Comsa

Så bekvämt det var att kunna åka från Bromma med Brussels Airlines trots bytet...
Härligt att ni fick en fin resa och att ni nu är framme och nu installeras, hi hi....

Kram på dig ♥

Svar: Helt perfekt! Och vi kommer absolut att åka med dem igen. Jodå, vi är installerade och har det varmt..., just nu +28. Saknar lite den sköna luften i Stockholm där jag inte blev så varm. (Fullt allvarlig...)

Ama de casa

Jag söker så långt jag kan efter direktflyg med så bra tider som möjligt. Fast det där lät inte så dumt ändå :-)

Svar: Håller med dig! Men när både SAS, Ryan och Norwegian ville ha 3000 kr för en enkel biljett just i veckan vi ville åka så blev det bra med Brussels Airlines. Och totalt sett i princip samma tid tog resan eftersom det går fort att ta tunnelbanan+ buss från oss till Bromma. Så vi tjänade en bra timpenning gemom att åka med Brussels Airlines. Med bra komfort och service dessutom.

Ami

Så skönt att höra att resan gick bra!
Roligt att ni är på plats igen :)
Kram

Svar: Tack! Jättetrevligt att vara här. Och en bekväm resa blev det också. Kram!

Malin

Åå vad härligt med lite värme och på er "solskensgata". Hoppas nu får en trevlig vistelse!!

Svar: Tack! Alltid trevligt att byta miljö. Men jag rivs också så bra hemma i Stockholm, men även här. Brukar trivas där jag är..

Leva-Kerstin

Ooooooooooo vad härligt det ser ut.
Trevlig semester

Svar: Tack! Ja, det blir en lååång semester här nu. Är pensionär så semester har jag nog alltid numer.

Ghugge

Du är då för härlig! Får uppfattningen ett du är så positiv och fin mot dina vänner! 🙏 Kram

Svar: Jag tycker om mina vänner och de betyder sp mycket för mig. Anna och jag, som så många andra av mina vänner, vi träffades i Peking och har en speciell historia tillsammans. Och Anna var med oss på tågresan till Tibet, den mest fantastiska resa jag gjort. kram!

moi

Borta bra men hemma bäst
eller tvärtom eller hur det nu blir i ditt fall. :)
Kram

Svar: Båda är bra! Men på olika sätt. Kram!

FREEDOMtravel

Oj, har ni så varmt!? Vi har nog bara runt 20 grader, och en hel del regn...

Svar: Varmt är det! Men behaglig värme i mitt tycke och jag är ganska kräsen och vill inte had det vare sig alltför kvavt eller hett.Nu klockan vid 23 tiden är det fortfarande +27 och vi sitter ute i linne och shorts. Visserligen an och annan mygg men myggspiralerna gör nytta. Inget regn!
Kanske kommer det...

Torrebloggen

Så bra det lät med Brussels Airlines.
Ska bli kul att ses i morgon!
Kram!

Svar: Det fungerade jättebra och var bekvämt dessutom.Teevligt att ses imorgon och jag tar med "ditt önskemål".

Eva`s blogg

God morgon ,,,,men oj jag var inte inne hos någon i går då jag bloggade från mobilen o sen vart det full rulle o vips så händer det saker, o du är i varmare breddgrader redan ...lite avis är jag :) låter härligt att kunna flyga så billigt som ni gjorde nu :) ser fram emot fler inlägg från ett varmare klimat :) kramen

Svar: Vi lämnade sensommaren i Stockholn, lite synd var det för det har varit toppenväder. Men nu tar vi lite repris av sommaren. Den kom ju lite av sig hemma men inte gjorde det mig något. Och att leta flygbiljetter till bra priser och med ankomst och avgångstider som är hyfsade har jag blivit riktigt bra på. Roligt är det också.
Nu stannar vi ett tag och det känns bra.

Tove Olberg

Goa Ditte, ha det så fint och hälsa Bosse det samma. Bilderna från flyget gav mig luft under vingarna ... höstlöven tar jag med mig :-)
Kram till er båda.

Svar: Luft under vingarna underlättar för oss på flera sätt och det är mycket som flyga med oss. Bosse hälsar! Och trevligt att du tar de vackra höstlöven med dig. Kram!

Bosse Lidén

Det lät som en trevlig och smidig transportsträcka. Jag gillar namnet på gatan och tycker när jag tittar ut på de vajande träden att det var vältajmat denna gången. Förstår att det var extra kul att bli överraskad på plats. Kram Bosse

Svar: Gatan heter egentligen inte Solskensgatan men det namnet passar för skuggan här är det dåligt med. Ja, utom mulna dagar förstås. Jätteroligt att helt överraskande möta vänner på busshållplatsen. Nu förlänger vi sommaren här och det är fint att kunna göra det. Soliga kramar!

Ann-Kristin

Hola!
Jag var utan internet i går kväll och en stund nu på morgonen.
Tack för senast!
Tacka Bosse för att han försökte hjälpa mig med duschen. Kommer en kille i morgon och kollar. Så nu blir det en tur till banken innan vi träffas.
Kram/A-K

Svar: Tack själv! Synd att B inte kunde ordna den och bra att du får någon med "reservdelar" som kan få till det. Vi ses!