På väg

En vecka går fort och dags för hemresa. Kändes lite vemodigt, för vi har haft en härlig vecka tillsammans. Men det kommer fler veckor...
Det blev "gåsmarsch" till busstationen och för att få med oss tre rullväskor, barnvagn och lite till så fick vi perfekt draghjälp av vännerna Ingrid och A-K.
Max var vägvisare och det visade sig att den solfjäder han köpte på marknaden också kunde förvandlas till en karta. Praktiskt!

Vid busstationen träffade vi också på Mats som skulle med samma plan.
Liv och A-K ansvarade för att bagaget kom på bussen och jag för att få sittplatser på bussen.

Lördag som resdag innebär oftast mycket folk på resande fot och så också idag på Alicantes flygplats. Vi radade in oss i den långa incheckningskön bara för att få bagagelapp till vagnen. Men tyvärr är många ovana vid att köa och blir sura och otrevliga. Precis som om det skulle gå fortare då. Bagagelappen fick vi, vagnen checkades på specialbagage och vi kom till säkerthetskontrollen och där skulle Williams barnmat granskas och analyseras. Bra att man är noggrann...
En förbättringsåtgärd på Alicantes flygplats vore absolut att det kunde finnas bagagevagnar i avgångshallen. Och varför det inte finns är en gåta. Nog den enda flygplats jag varit på, och jag har varit på många, där dessa vagnar saknas.
Vi hade tänkt hinna äta, men lagom tills Liv kom tillbaka med vår påse med mat blev det boarding. Maten fick tas med ombord.
Tänkte att eftersom det var 17de maj, så skulle Norwegian bjuda på lite bubbel och andra trevligheter för att fira dagen. Men icke! Planet, den nya Dreamlinern, var i alla fall väldigt fräscht och hade samma goda komfort som på nervägen.  Men festligheterna fick vi ordna själva. Förutom den medköpta maten, som hunnit kallna innan vi hann äta den blev det lite dryck och en sallad som inhandlades. Men man kan fira nationaldagar i efterskott också. Åtminstone om man är till hälften norsk. Så idag blir det lite extra här hemma.

Redo för avgång och William är fastspänd och på plats.
Max är mer intresserad av att titta på "skärmen"
vad som händer när planet lyfter än att titta på mig med en kamera i handen. Förståligt!

Strax efter midnatt landade vi och Bosse mötte oss. Först en tur till Uppsala med Livfamiljen och sedan vidare mot Stockholm, och strax före klockan tre i morse/natt klev jag in genom dörren här hemma. En lång dag blev det. Och ännu längre måtte den ha känts för Max och William.
Fantastiska pojkar och en fantastisk mamma!

Utsikt från vår balkong i morse klockan 4 och solen är på väg upp.

Hammarbyslussen, Hammarbykanalen och Skanstullsbron

Kanalen och Hammarby Sjöstad.

Ami

Det blev en lång dag för er alla och speciellt för de små.
Men roligt att ni fick både sällskap och god hjälp med bagaget av vännerna. Och även att ni träffade Mats.
Ha det så bra hemma i Sthlm, så får vi se när er nästa resa ner till Torre blir :)
Kram

Svar: En lång dag och kväll blev det, men "juniorerna" var samarbetsvilliga och klarade resan galant. Och vi får se när det blir nästa tur ner, inget bestämt. Men å andra sidan har vi kort startsträcka...
Kram!

Iris

Vilken vacker morgon i Stockholm! Kram till er båda

Svar: Ja, det kändes bra at komma hem till den mer riktiga våren än den vår som på pappret rådde när vi reste.Kramar från oss båda och idag skall vi fira 17de maj. Lite sent men det får gå...

Malin

Alltid lite vemodigt att pka tycker även jag, även om det är skönt att komma hem. Vilka vackra bilder över ett morgon-Stockholm.

Svar: Stockholm var verkligen vackert i morse och jag njöt av att stå på balkongen och se solen börja gå upp. Men Stockholm är ju alltid en vacker stad.....

Tina

Tack för bra blogginlägg! Snart är det denna mormors tur att flyga iväg, med dotterfamiljen :)

Jag fann bagagevagn förra veckan på El Altet, men inte var de många! Vi var ute i så god tid, incheck ej öppet, så det var skönt m vagn när vi snurrade omkring och även damp ned för en kaffe.

Svar: Tack! Och jättebra att veta att det finns bagagevagnar efter att man passerat säkerhetskontrollen. För vi såg absolut inga. Men bra att veta är att man kan ta med vagnen till gaten och lämna den där. Vid utresa från Sverige måste man packa upp ev barnmat i säkerhetskontrollen om den inte finns i checkad väska. Men allt i barnmatsväg och blöjor finns i Torre och behöver inte släpas. Eftersom vi bara var borta en vecka räckte det med handbagage för oss alla . Lätt att resa med en minior är vår upplevelse. Från Arlanda är det bra med bärsele eftersom vagnen lämnas före säkerhetskontrollen. Vad mysigt att åka med barnbarnet. Vi hade en toppenbra vecka.

Anonym

Vilken vy från ert fönster!!!
Andra bilden, i synnerhet, är fantastiskt tjusig.

Svar: Tack! Och vi har fin utsikt över kanalen och delar av Södrr. I morse var ljuset och gryningen så vacker .

Preciosa

Hej Ditte!
Fantastiska bilder! Skönt att allt gick bra!
Hälsa Bossemannen från oss!!
Kram P ♥

Svar: Tack! Mysigt även att vara hemma igen och att resa med pojkarna och Liv är bara trevligt. Bossemannen hälsar tillbaka. Kram!

A-K

Gokväll!
Jag har mest varit hemma och grejat idag. Blev ingen promenad alls förutom till kvaterskrogen för lite mat. Nu är det lite TV-tittande innan sovdags.
Underbara morgonbilder! Vilken utsikt!
Kram till er båda/A-K

Svar: Tack för hjälpen i går. Så tacksam! Hoppas du mår bättre för i morgon blir det "huset fullt". LÅter som en alldeles lagom kväll och här har det varit en mycket lugn dag och kväll.Kramar!

Susan

Hola! Ja, det är alltid lite vemodigt att åka hem... Norwegians nya kärra ser verkligen "spejsad" ut! Har bara åkt Ryan hittills. Dags att planera lite bättre - Norwegian kan bara matcha Ryans priser om man bokar lååååångt i förväg. Ja, eller om det kommer en kampanj helt plötsligt. ;) Längtar ner men får ge mig till tåls. Har ett trabajo att sköta. Välkommen hem - i helgen har Södermalm visat sig från sin bästa sida!

Buenas! //Susan

Svar: Skönt att Söder sköter sig extra bra när jag kommer hem. Känns välkomnande!Vad gäller Norwegian så hade vi tur. Bokade bara tre veckor i förväg . Men man får vara uppmärksam och titta lite nu och då. Även SAS och Air Berlin kan ha bra priser.
Ja, du jobbar och då kan man inte flyga när och hur som helst. Men jag gör mitt bästa för att passa på.

Ama de casa

Skönt att ni kom hem ordentligt - trots avsaknad av bubbel :-)

Härliga bilder på soluppgången!
:-)

Svar: Det var en viss besvikelse med avsaknad av bubbel. Men man fick köpa...Kändes bra med en vacker soluppgång här hemma.

Mats

Härliga bilder som vanligt och lite roligt att du också trodde på att nu kommer det att vara party på norsken...men inte då? 17 maj och allt? Ja ja..gick väldigt bra att flyga hem.. Två filmer sen var man hemma, såg inte slutet på sista så den får jag ta o kolla på:) ha det så gott och hälsa så mycket till din Dotter:) Liv och barnen o till Bosse // vi hörs o syns

Svar: Ja, partyt fick man ordna själv, inte vad jag räknade med. Men det blev lite extra firande här hemma igår. Jag är ju halvnorsk trots allt...Jag skall hälsa Liv och gossarna inkl. Bosse och vi ses kanske snart igen. Hälsa du också!