Rast!

    
Visst är det spännande att följa elevernas aktiviteter gör på rasterna? Jag tycker det är jätteroligt att vara med ute och se vad som händer. Jag är gärna med och leker.
Jag blir alltid lika förvånad här på SSB eleverna, från f-klass upp till skolår 6 kan leka och ha roligt utan att några konflikter tar över.
Att se hur barn i olika åldrar, med helt olika bakgrunder och erfarenheter, kan samsas om ett bergränsat utrymme och ta stor hänsyn till varandra känns så befriande.
Ibland är även förskolan ute på rast samtidigt som skolan och då finns barn från 2 år och upp till 12 med i aktiviteterna. Helt fantastiskt. Alla respekterar varandra och alla får vara med.
Visserligen är skolan ganska liten med sina 36 elever i skoldelen och lika många på förskolan, skolgården är liten men barnens kreativitet desto större.
Glädjen i leken går inte att ta miste på!


Här är Pippi Långstrumps Hus som skolan fått från världsutställningeni Shanghai.


En del av baksidan på skolgården och med grannbebyggelsen bakom häckarna och staketen.


Vackert formade pilträd finns det många av på skolgården.

Det blev en lång dag och så mycket rast blev det inte. Men det är skönt att passa på att vara ute d dagar då luften känns lätt att andas.
Nåja, andningen! Jag har blivit förkyld och försöker kurera mig med kinesisk medicin. Tyvärr, för min del, så finns bruksanvisningen på kinesiska. Men förhoppningsvis har jag muntligt förstått vilken mängd tabletter jag skall ta och hur ofta. Hoppas i alla fall på snar bättring.


















Iris

Krya på dig vännen! Kram från oss båda från F.

Anonym

Kul att se dig på skolan igår!

Trist med förkylning. Hoppas att kinesmedicinen är effektiv. Krya på dig!

Trevlig helg! (Din börjar ju i morgon)

Beijingkramizar från

Elisabeth

Britta G

Är det Anna som smittat dig?

Hoppas förkylningen snart går över!

Roligt att se skolgården igen! Hur ser det ut "på andra sidan"? Nya fotbollsmål?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: