På spaning

Gjorde en liten utflykt i går eftermiddag in till den större metropolen på ön, Chaweng. Vi gick på stranden och insöp atmosfären av ett riktigt "turistställe". Vi spanade efter den optimala restaurangen för aftonens middag.
Restaurangerna längs den kilometer långa stranden började duka upp inför "after beach" och middag. Bara att välja....

Kanske detta bord för två? Nja....

Menyerna innehöll till stor det pinfärsk fisk och skaldjur. Verkligt lockande!

Tigerräkor, hummer och en barracuda  i mitten. Krabborna var gömda under islagret.

Men vi vandrade vidare och vidare.  Till sist hade vi kommit till slutet av Chawengstranden och fortfarande inte bestämt oss för lämplig restaurang.  Det vill säja; jag hade inte bestämt mig för var jag tyckte vi skulle äta och utbudet var stort.
Jag vet att jag kan vara velig när det gäller val av restaurang, men detta tog nog priset. Att gå tillbaka de två kilometrarna för att titta en gån till, vågade jag inte ens knysta om.
Föreslog i stället att vi skulle åka "hem" till vår egen mysiga och lugna strand för att äta. Maken nickade i bästa samförstånd.
Lunchen hade vi hoppat över och vi var således rejält hungriga vid 18 tiden.
Behövde alltså inte ha gått över ån efter vatten (middag).
Vi åt middag på vårt hotell. Så gott och så väl uppassade som vi blev! Härligt! Jag tror valet blev helt rätt.

Så fint dukat på stranden.

God mat och total avkoppling på stranden med vågornas stilla brus som ackompanjerande bakgrundsmusik.